OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE - Skarbnika Gminy - rozstrzygnięty
Informacja o wyniku naboru - Skarbnik.pdf (36,36KB)
Protokół z naboru kandydata - Skarbnik.pdf (66,42KB)
Domaszowice, 2016.04.05
USC.2110.2.2016
Lista osób spełniających wymogi formalne określone w ogłoszeniu o naborze na kandydata na stanowisko urzędnicze Skarbnika Gminy
W odpowiedzi na konkurs wpłynęła jedna oferta. Oferta ta spełniła kryteria formalne określone w ogłoszeniu.
Podaję do wiadomości listę kandydatów spełniających wymogi formalne, określone w ogłoszeniu o naborze na kandydata na wolne stanowisko urzędnicze Skarbnika Gminy Domaszowice, które zakwalifikowały się na rozmowę kwalifikacyjną:
Lp. |
Imię i nazwisko |
Miejsce zamieszkania |
1 |
Janusz Tryk |
Domaszowice |
Informacja o rozmowie kwalifikacyjnej
Informuję, że rozmowa kwalifikacyjna z kandydatem na stanowisko Skarbnika Gminy Domaszowice odbędzie się 11 kwietnia 2016 r. (poniedziałek) o godz. 10.00 w sali narad Urzędu Gminy Domaszowice, ul. Główna 24A, 46-146 Domaszowice.
Przewodniczący Komisji Konkursowej
Alicja Piasecka
USC.2110.2.2016
OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Wójt Gminy Domaszowice ogłasza otwarty i konkurencyjny
nabór kandydata na wolne stanowisko urzędnicze Skarbnika Gminy Domaszowice
w Urzędzie Gminy Domaszowice, ul. Główna 26, 46-146 Domaszowice
1. Nazwa i adres jednostki:
Urząd Gminy Domaszowice, ul. Główna 26, 46-146 Domaszowice
2. Stanowisko pracy:
Skarbnik Gminy Domaszowice, zatrudnienie na podstawie powołania
Wymiar czasu pracy : pełny etat
3. Niezbędne wymagania:
- posiadanie obywatelstwa polskiego lub kraju Unii Europejskiej bądź innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego musi posiadać znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej;
- niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe;
- niekaralność za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- brak orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
- cieszenie się nieposzlakowaną opinią;
- znajomość przepisów prawa związanych z zakresem wykonywanych zadań oraz dotyczących funkcjonowania samorządu terytorialnego i kodeksu postępowania administracyjnego tj. ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, Ordynacji podatkowej, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o podatku rolnym, ustawy o podatku od środków transportowych, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz przepisy wykonawcze do tych ustaw, Kodeksu postępowania administracyjnego;
- Umiejętność kierowania zespołem;
- Dyspozycyjność;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na kierowniczym stanowisku urzędniczym;
- Spełnienie przynajmniej jednego z poniższych punktów dotyczących wykształcenia:
- Ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie, co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości;
- Ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie, co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości;
- Wpisanie do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów;
- Posiadanie świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych lub certyfikatu księgowego na podstawie odrębnych przepisów.
4. Dodatkowe wymagania:
- Preferowany kierunek studiów Ekonomia;
- Doświadczenie pracy w administracji samorządowej lub w jednostkach samorządu terytorialnego;
- Znajomość obsługi komputera w środowisku Windows, programów pakietu Microsoft Office (arkusz kalkulacyjny, poczta elektroniczna) oraz programów księgowości budżetowej i rachunkowej;
- Predyspozycje osobowościowe: samodzielność, zaangażowanie organizacyjne, sumienność, rzetelność, odpowiedzialność, kreatywność, odporność na stres, wysoka kultura osobista;
- Umiejętność pracy pod presją czasu;
- umiejętności interpersonalne w zakresie obsługi interesanta.
5. Główne zadania wykonywane na stanowisku:
Skarbnik Gminy jest jednocześnie głównym księgowym budżetu gminy oraz pełni obowiązki kierownika Referatu Finansowego. Zadania głównego księgowego jednostki sektora finansów publicznych określa art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013, poz. 885 z późn. zm.) Skarbnik Gminy wykonuje zadania określone przez Wójta Gminy.
Do zadań Skarbnika Gminy należy w szczególności:
- Uczestnictwo w posiedzeniach Rady Gminy;
- Opracowywanie projektu budżetu gminy, szczegółowego podziału wydatków i dochodów, oraz współtworzenie strategii rozwoju gminy;
- Przygotowywanie uchwał i zarządzeń w sprawach finansowo-budżetowych;
- Wnioskowanie wobec uprawnionych organów oraz opiniowanie projektów decyzji i aktów normatywnych wywołujących skutki finansowe dla budżetu gminy;
- Nadzór nad realizacją budżetu;
- Czuwanie nad zachowaniem okresowej równowagi budżetowej dochodów i wydatków oraz realizacji zadań budżetowych;
- Przestrzeganie dyscypliny budżetowej;
- Nadzór nad działalnością gospodarczo-finansową jednostek podporządkowanym Radzie Gminy;
- Dekretowanie dowodów księgowych;
- Sporządzanie zbiorczej sprawozdawczości z wykonania budżetu i środków pozabudżetowych oraz dokonywanie okresowych ocen, analiz i prognoz realizacji budżetu;
- Sporządzanie sprawozdań z realizacji budżetu, sprawozdań dla GUS, sporządzenie bilansu i załączników;
- Przygotowywanie projektów zmian w budżecie;
- Przygotowywanie materiałów informacyjnych z zakresu spraw finansowych i przedkładanie Wójtowi, Radzie Gminy i jej organom;
- Nadzór i kontrola kasy Urzędu Gminy;
- Akceptowanie rachunków do wypłaty;
- Kontrola nad ewidencją i wykorzystaniem środków trwałych i przedmiotów nietrwałych;
- Prowadzenie skonsolidowanej rachunkowości dla podległych jednostek organizacyjnych;
- Współorganizowanie systemu kontroli wewnętrznej zapewniającej prawidłowy przebieg operacji gospodarczych i finansowych;
- Zorganizowanie i nadzorowanie obiegu dokumentów finansowo-księgowych;
- Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, zakładowego planu kont, zasad przeprowadzania i rozliczenia inwentaryzacji w oparciu o przepisy w tym zakresie stanowiące;
- Kontrasygnowanie oświadczeń woli wójta w zakresie zarządu mieniem gminnym, jeżeli czynność prawna powoduje powstanie zobowiązań pieniężnych;
- Kierowanie pracą podległego referatu.
6. Warunki pracy na stanowisku:
1) praca na pełny etat;
2) praca w godzinach od 7:30 do 15:30 od poniedziałku do piątku (wg stanu na dzień ogłoszenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze);
3) wynagrodzenie ustalane zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1786) oraz Regulaminem wynagradzania pracowników Urzędu Gminy Domaszowice;
4) wynagrodzenie wypłacane w rozliczeniu miesięcznym;
5) praca na komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
7. Dodatkowe informacje:
Informacja wynikająca z art. 13 ust. 2 pkt 4b ustawy o pracownikach samorządowych – w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia (tj. lutym 2016 r.) wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Domaszowice w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł poniżej 6 %.
8. Wymagane dokumenty:
- Życiorys (CV);
- List motywacyjny;
- Kwestionariusz osobowy;
- Kserokopie świadectw pracy, bądź innych dokumentów potwierdzających staż pracy;
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, ukończone kursy i szkolenia, posiadane dodatkowe uprawnienia;
- Pisemne oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
- Pisemne oświadczenie o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- Pisemne oświadczenie o braku orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
- Oświadczenie lustracyjne lub informacja o uprzednim złożeniu oświadczenia lustracyjnego według załącznika 1 a lub 2 a do ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz.U. z 2013 r., poz. 1388 z późn. zm.) – dotyczy osób urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r. przystępujących do naboru;
- Pisemne oświadczenie o treści: „Przyjmuję do wiadomości fakt obowiązku publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej moich danych osobowych”;
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku gdy kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1202 z późn. zm.);
- inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
9. Miejsce i termin złożenia dokumentów:
Wymagane dokumenty należy składać osobiście lub przesłać pocztą (decyduje data stempla pocztowego) w zamkniętych kopertach z podanym imieniem, nazwiskiem i adresem zwrotnym kandydata do Urzędu Gminy Domaszowice, ul. Główna 26, 46-146 Domaszowice, pokój Nr 1 (Sekretariat) z dopiskiem „Nabór na kandydata na stanowisko Skarbnika Gminy” w terminie do 1 kwietnia 2016 r. do godz. 15.30.
Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po określonym wyżej terminie nie będą rozpatrywane.
10. Dodatkowe informacje:
Bliższych informacji udziela: Sylwia Matuszek – w zastępstwie Skarbnika Gminy, tel. 077 410 82 50, wew. 117 (informacje merytoryczne) i Anna Bodzioch – Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego tel. 077 410 82 50 wew. 105 (informacje formalne związane z dokumentacją konkursową).
Dokumenty: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2015r., poz. 2135 z późn. zm.) oraz z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014, poz. 1202 z późn. zm.).
Wójt Gminy Domaszowice zastrzega sobie prawo zakończenia otwartego naboru lub jego unieważnienie w dowolnym czasie bez podania przyczyny.
Wybór kandydata będzie poprzedzony rozmową kwalifikacyjną.
W życiorysie (CV) należy podać numer telefonu lub adres e-mailowy w celu umożliwienia powiadomienia o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Domaszowice www.bip.domaszowice.pl oraz na tablicy informacyjnej i stronie internetowej Urzędu www.domaszowice.pl.
Wyłoniony kandydat w otwartym naborze zostanie zgodnie z zasadami powoływania skarbnika gminy określonymi w art. 18 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2015 r. poz. 1515 z późn. zm.) przedstawiony przez Wójta Gminy do powołania przez Radę Gminy na stanowisko Skarbnika Gminy Domaszowice.
Wójt Gminy
/-/ Zenon Kotarski
Domaszowice, 22.03.2016 r.