Zapytanie ofertowe - plan gospodarki niskoemisyjnej
Domaszowice, dnia 24.06.2015
Gmina Domaszowice
ul. Główna 26
46-146 Domaszowice
ZMIANA ZAPYTANIA OFERTOWEGO
W pkt 1 Przedmiot zamówienia
Ad. 1 ppkt b) zmienia się brzmienie z „przeprowadzeniu ankiet na podstawie bezpośrednich spotkań z głównymi emiterami oraz interesariuszami” na zapis „przeprowadzeniu ankiet na podstawie bezpośrednich spotkań z głównymi emiterami oraz interesariuszami, nie dopuszcza się przekazywania ankiet za pomocą poczty itp. metod. Informacje z ankiet przeprowadzonych wśród mieszkańców i przedsiębiorców muszą pochodzić od min. 75% nieruchomości znajdujących się na terenie gminy Domaszowice. Na terenie Gminy Domaszowice znajduje się ok. 1070 nieruchomości.
Ad. 2
Pkt 10. Zmienia brzmienie z „Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z warunkami Zamawiającego, zasadami współczesnej wiedzy technicznej oraz obowiązującymi w tym zakresie przepisami (m.in. zapis tzw. prosumencki zawarty w ustawie z dnia 20.02.2015 r. o odnawialnych źródłach energii oraz zgodnie z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o efektywności energetycznej (Dz. U. z 2011 r. nr 94 poz. 551 z późn. zm.)” na zapis
„Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z warunkami Zamawiającego, zasadami współczesnej wiedzy technicznej oraz obowiązującymi w tym zakresie przepisami”
Wójt Gminy Domaszowice
Zenon Kotarski
/ - /
Domaszowice, dnia 19.06.2015
Gmina Domaszowice
ul. Główna 26
46-146 Domaszowice
ZAPYTANIE OFERTOWE
Gmina Domaszowice zaprasza do złożenia ofert na udzielenie zamówienia publicznego
- Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Planu gospodarki niskoemisyjnej dla gminy Domaszowice na lata 2015-2020 z perspektywą do roku 2025 wraz z utworzeniem bazy danych, szkoleniami dla pracowników oraz promocją planu.
W ramach zadania zostaną przeprowadzone przez Wykonawcę następujące działania:
- Stworzenie bazy danych zawierającej dane o stanie gospodarki energii w poszczególnych sektorach oraz inwentaryzację emisji gazów cieplarnianych na terenie gminy.
- Opracowanie planu gospodarki niskoemisyjnej.
- Przeprowadzenie procedury strategicznej oceny na środowisko
- Szkolenia dla pracowników urzędu gminy biorących udział w opracowaniu PGN na temat problematyki związanej z przygotowaniem, wdrożeniem i monitorowaniem planu.
- Informacja i promocja w zakresie upubliczniania informacji o przystąpieniu do opracowania planu i jego późniejszej realizacji.
Ad 1. Stworzenie bazy danych zawierającej dane o stanie gospodarki energii w poszczególnych sektorach oraz inwentaryzację emisji gazów cieplarnianych.
Utworzona w ramach projektu baza danych będzie zawierała informacje o zużyciu energii oraz paliw z podziałem na poszczególne sektory, a także związane z tym wielkości emisji gazów cieplarnianych na terenie gminy Domaszowice.
Pozyskiwanie danych będzie opierało się m.in. na:
- ankietyzacji budynków/ instalacji obejmujących: budynki i urządzenia komunalne, budynki i urządzenia usługowe niekomunalne, budynki mieszkalne, oświetlenie uliczne,
- przeprowadzeniu ankiet na podstawie bezpośrednich spotkań z głównymi emiterami oraz interesariuszami
- określenie struktury zużycia energii oraz emisji zanieczyszczeń w gminie, w tym określenie zużycia energii w transporcie i w przedsiębiorstwach,
Wykonawca zobowiązany będzie przed przystąpieniem do prac zbierania danych do bazy danych do uzgodnienia z Zamawiającym metodologii zbierania danych oraz struktury bazy i rodzaju danych, które zostaną w niej uwzględnione niezwłocznie po podpisaniu umowy.
Ponadto stworzona baza powinna:
- być wykonana na aktywnych arkuszach kalkulacyjnych MS Excel z założeniami, wyliczeniami i ich zestawionymi wynikami możliwymi do edycji, zawierającymi formuły pozwalające na wyznaczenie aktualnej emisji zanieczyszczeń powietrza i zużycia energii oraz zmian w poszczególnych latach wynikających z realizacji PGN,
- zawierać otwarte formuły obliczeniowe oraz podstawowe informacje odnośnie przyjętej metodologii,
- wskazywać jednolite źródła danych niezbędnych do pozyskania w celu obliczeń emisji zanieczyszczeń i zużycia energii,
- umożliwiać automatyczne generowanie wymaganych zestawień i raportów.
Ad 2. Opracowanie Planu
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla gminy Domaszowice zostanie sporządzony przez Wykonawcę w oparciu o dane zawarte w przygotowanej bazie inwentaryzacyjnej i będzie zawierał m.in.:
- Cele strategiczne i szczegółowe
- Stan obecny
- Identyfikacja obszarów problemowych
- Aspekty organizacyjne i finansowe (struktury organizacyjne, zasoby ludzie, budżet)
- Wyniki bazowej inwentaryzacji emisji dwutlenku węgla
- Działania/zadania i środki zaplanowane na cały okres objęty planem
- długoterminowa strategia, cele i zobowiązania
- krótko/średnioterminowe działania/zadania (opis, podmioty odpowiedzialne za realizację, harmonogram, koszty, wskaźniki)
- Wskazanie mierników osiągnięcia założonych celów,
- Określenie źródeł finansowania zadań wyznaczonych w planie,
- Wykazanie spójności z innymi dokumentami lokalnymi obowiązującymi na terenie gminy.
- Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z warunkami Zamawiającego, zasadami współczesnej wiedzy technicznej oraz obowiązującymi w tym zakresie przepisami (m.in. zapis tzw. prosumencki zawarty w ustawie z dnia 20.02.2015 r. o odnawialnych źródłach energii oraz zgodnie z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o efektywności energetycznej (Dz. U. z 2011 r. nr 94 poz. 551 z późn. zm).
Ad 3. Przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko
Wykonawca powinien wykonać opracowanie „prognozy oddziaływania na środowisko projektu planu gospodarki niskoemisyjnej” i przeprowadzić strategiczną ocenę oddziaływania planu na środowisko. Prognozę należy sporządzić zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r. poz. 1235 ze zm.).
Ad 4. Szkolenia
Wykonawca przeprowadzi szkolenie w ramach opracowania Planu (co najmniej 5-cio godzinne) mające na celu zapoznanie pracowników Urzędu z tematem problematyki związanej z tworzeniem, realizacją i monitorowaniem wdrożenia planu gospodarki niskoemisyjnej oraz obsługą arkuszy kalkulacyjnych bazy danych.
Ad 5. Informacja i promocja
- Wykonawca przygotuje informacje o problematyce związanej z ochroną powietrza, ochroną przed zmianami klimatu, polityką UE w tym zakresie oraz tworzeniem, realizacją i monitorowaniem planu gospodarki niskoemisyjnej w celu:
- ogłoszenia w prasie o zasięgu lokalnym,
- publikacji na stronie internetowej Urzędu.
- rozpowszechniania informacji wśród mieszkańców, które będą popularyzować Plan oraz informować o korzyściach płynących z przystąpienia gminy do jego realizacji.
- Wykonawca będzie uczestniczył w komisjach Rady Gminy oraz na sesji Rady Gminy przed przyjęciem Planu.
Warunki realizacji przedmiotu zamówienia:
Łącznie z Planem Wykonawca opracuje i przekaże:
- podsumowanie zawierające dane o których mowa w ww. ustawie z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko oraz uzasadnienie zawierające informacje o udziale społeczeństwa w postępowaniu.
- prezentację multimedialną możliwą do odtworzeniu w systemie informatycznym Zamawiającego, którą Wykonawca przedstawi na sesji Rady Gminy w Domaszowicach.
Opracowanie PGN musi być zgodne z Załącznikiem nr 9 do Regulaminu Konkursu
nr 2/POIiŚ/9.3/2013
Wykonawca zobowiązuje się wprowadzić do planu gospodarki niskoemisyjnej, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, poprawki wskazane przez zespół ekspertów, który sprawdzi poprawność wykonania PGN.
Wymagania dotyczące przekazania opracowania:
Wykonawca zobowiązuje się wykonać i dostarczyć opracowanie PGN w ilości 2 kompletów wydrukowanych i oprawionych wraz z częścią elektroniczną zapisaną na trwałym nośniku z możliwością kopiowania i drukowania jego dowolnych części (format doc. - 1 egz.).
- Termin realizacji zamówienia: 150 dni od podpisania umowy.
- Warunki udziału w postępowaniu
1) W zakresie wiedzy i doświadczenia:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert lub jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, co najmniej 3 prawidłowo wykonanych opracowań z zakresu ochrony środowiska dla jednostek samorządowych. Przez „prawidłowe wykonanie” zamawiający rozumie wykonanie opracowań w taki sposób, że zostały one zaakceptowane i przyjęte przez odpowiedni organ.
2) W zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia:
a) Kierownik Projektu - osoba z wykształceniem wyższym o kierunku energetyka,
b) Eksperci - dwie osoby, które pełnić będą funkcje specjalistów – jedna posiadająca wykształcenie wyższe o kierunku ochrona środowiska, druga posiadająca wykształcenie wyższe ekonomiczne wraz z doświadczeniem związanym z funduszami UE i analizami finansowo-ekonomicznymi.
Zamawiający nie dopuszcza przedstawienia tej samej osoby do pełnienia więcej niż jednej wymienionej funkcji.
- Oświadczenia i dokumenty wymagane w postępowaniu
Wykonawca zobowiązany jest złożyć w wymaganym terminie następujące dokumenty:
a) Oświadczenie woli:
Wypełniony formularz oferty wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do zapytania ofertowego.
Wymagana forma dokumentu – oryginał
b) Dokumenty potwierdzający spełnianie przez wykonawców warunków wiedzy i doświadczenia:
Wykaz usług – według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do zapytania ofertowego wraz
z kontaktem do osób w przedmiotowych jednostkach samorządowych, które mogą potwierdzić, że usługi zostały wykonane w sposób prawidłowy.
Wymagana forma dokumentu – oryginał
c) Dokumenty potwierdzający spełnianie przez wykonawców warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia:
Wykaz osób biorących udział w realizacji zamówienia – według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do zapytania ofertowego
d) Pełnomocnictwo w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik wraz z podaniem jego zakresu.
- Cena
Wykonawca określi cenę oferty brutto, która stanowić będzie wynagrodzenie ryczałtowe za realizację przedmiotu zamówienia, podając ją w zapisie liczbowym i słownie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Cena oferty musi uwzględniać wszystkie koszty niezbędne do prawidłowego zrealizowania zamówienia oraz należny podatek VAT.
- Opis kryteriów oceny ofert
cena – 100%
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która będzie miała najniższą cenę brutto.
- Sposób przygotowania oferty
Ofertę należy sporządzić w formie pisemnej, w języku polskim. Kompletna oferta musi zawierać:
a) formularz oferty – załącznik nr 1 do zapytania ofertowego,
b) wykaz wykonanych usług – załącznik nr 2 do zapytania ofertowego,
c) wykaz osób – załącznik nr 3 do zapytania ofertowego.
- Miejsce złożenia oferty:
Urząd Gminy Domaszowice, ul. Główna 26, 46-146 Domaszowice, lub mailem na adres:
- Termin złożenia oferty: do 29 czerwca 2015 r.
- Warunki płatności: przelew 21 dni
- Osoba upoważniona do kontaktu z Wykonawcami: Marcin Korecki
- Inne postanowienia
a) Koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca,
b) Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania bez podania przyczyny.
Wójt Gminy Domaszowice
Zenon Kotarski
/ - /