OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE - ds. ochrony przyrody, ochrony środowiska i leśnictwa - Nierozstrzygnięty
OR.2110.3.2022.AO Domaszowice, 28.07.2022 r.
Informacja
Wójta Gminy Domaszowice o wynikach naboru na stanowisko urzędnicze ds. ochrony przyrody, ochrony środowiska i leśnictwa
w Referacie Inwestycji, Rozwoju, Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej
Urzędu Gminy Domaszowice ul. Główna 26, 46-146 Domaszowice
Informuję, że w wyniku otwartego, konkurencyjnego naboru na stanowisko ds. ochrony przyrody, ochrony środowiska i leśnictwa w Urzędzie Gminy Domaszowice nie dokonano wyboru kandydata.
Uzasadnienie
W terminie określonym w ogłoszeniu o naborze na stanowisko ds. ochrony przyrody, ochrony środowiska i leśnictwa do Urzędu Gminy Domaszowice nie wpłynęła żadna oferta.
Wójt Gminy Domaszowice
/-/ Urszula Medyk
Domaszowice, 15.07.2022 r.
OR.2110.3.2022.AO
OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Wójt Gminy Domaszowice ogłasza otwarty i konkurencyjny
nabór na wolne stanowisko urzędnicze
w Referacie Inwestycji, Rozwoju, Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej
Urzędu Gminy Domaszowice
1. Nazwa i adres jednostki:
Urząd Gminy Domaszowice
ul. Główna 26
46-146 Domaszowice
2. Określenie stanowiska:
Stanowisko ds. ochrony przyrody, ochrony środowiska i leśnictwa
3. Niezbędne wymagania od kandydatów:
- wykształcenie wyższe,
- posiadanie obywatelstwa polskiego lub kraju Unii Europejskiej bądź innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego musi posiadać znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej,
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
- cieszenie się nieposzlakowaną opinią,
- znajomość przepisów prawa, tj. ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy kodeks postępowania administracyjnego, ustawy prawo ochrony środowiska, ustawy o ochronie przyrody, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy o Ochotniczych Strażach Pożarnych, ustawy o lasach, ustawy Prawo Wodne
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku,
- prawo jazdy kat.B.
4. Dodatkowe wymagania od kandydatów:
- preferowane wykształcenie wyższe o specjalności - ochrona środowiska,
- preferowane doświadczenie w jednostkach samorządu terytorialnego i w pracy na podobnym stanowisku,
- znajomość specyfiki funkcjonowania samorządu terytorialnego,
- znajomość obsługi komputera (pakiet Microsoft Office, poczta elektroniczna),
- odporność na stres,
- sumienność, rzetelność, komunikatywność, kreatywność, dyspozycyjność,
- umiejętność organizacji pracy własnej, umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji,
- gotowość do stałego podnoszenia swoich kwalifikacji,
- wysoka kultura osobista.
5. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
W ZAKRESIE OCHRONY ŚRODOWISKA:
1. Prawidłowa realizacja zadań nałożonych na gminę wynikająca z ustawy – Prawo ochrony środowiska i jej aktów wykonawczych, w szczególności:
- opracowywanie gminnego programu ochrony środowiska oraz jego nadzór,
- przygotowywanie raportów z wykonania gminnego programu ochrony środowiska i przedstawianie ich co 2 lata Radzie Gminy,
- udzielanie informacji o środowisku i jego ochronie oraz przygotowywanie decyzji o odmowie udostępnienia informacji,
- stosowanie obowiązujących stawek opłat za udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie,
- zlecanie opracowania prognoz i raportów oddziaływania na środowisko w wypadkach przewidzianych w ustawie,
- przeprowadzanie postępowań w sprawie oceny oddziaływania na środowisko,
- koordynowanie procesu edukacji ekologicznej w gminie, głównie w ramach współpracy z placówkami oświatowymi, ochotniczą strażą pożarną i innymi,
- przygotowywanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
- przygotowywanie pozwoleń związanych z ochroną środowiska, w tym pozwoleń zintegrowanych oraz decyzji stwierdzających wygaśnięcie, cofnięcie lub ograniczenie pozwolenia,
- przedstawianie wójtowi gminy, marszałkowi województwa oraz inspekcji ochrony środowiska wykazu zawierającego informacje i dane mające być wykorzystane do ustalenia wysokości opłat za korzystanie ze środowiska,
- prowadzenie ewidencji i jej aktualizowanie co kwartał dotyczącej korzystania ze środowiska,
- prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informację o środowisku i jego ochronie,
- sporządzanie informacji o substancjach stwarzających zagrożenie,
2. Prawidłowa realizacja zadań nałożonych na gminę wynikająca z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w szczególności:
- koordynacja działań związanych z utrzymaniem czystości i porządku w gminie,
- koordynacja działań związanych z zapobieganiem zanieczyszczeniom ulic, placów i terenów otwartych, w szczególności przez zbieranie i pozbywanie się błota, śniegu i lodu,
- organizacja selektywnej zbiórki i segregacji odpadów komunalnych, w tym odpadów niebezpiecznych oraz podejmowanie współpracy z przedsiębiorcami podejmującymi działalność w zakresie gospodarowania tego rodzaju odpadami,
- prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych w celu kontroli częstotliwości ich opróżniania oraz w celu opracowania planu rozwoju sieci kanalizacyjnej oraz ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków w celu kontroli częstotliwości i sposobu pozbywania się komunalnych osadów ściekowych oraz w celu opracowania planu rozwoju sieci kanalizacyjnej,
- przygotowywanie uchwały Rady Gminy w sprawie ustalenia szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie gminy i innych uchwał przewidzianych w ustawie,
- przygotowywanie zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności określonych w ustawie.
3. Prawidłowa realizacja zadań nałożonych na gminę wynikająca z ustawy o odpadach, w szczególności:
a) opracowanie i koordynacja prac nad projektem gminnego planu gospodarki odpadami i włączaniem go do gminnego programu ochrony środowiska,
b) przygotowywanie decyzji z urzędu nakazujących posiadaczowi odpadów, usunięcie ich z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania lub magazynowania,
c) przygotowywanie nakazów w sprawie usuwania odpadów składowanych w miejscach do tego nie przeznaczonych.
W ZAKRESIE MELIORACJI:
- Prawidłowa realizacja zadań nałożonych na gminę wynikająca z ustawy – Prawo wodne.
- Współpraca z Gminną Spółką Wodną w Domaszowicach.
- Organizowanie akcji przeciwpowodziowych.
W ZAKRESIE OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ:
1. Prawidłowa realizacja zadań nałożonych na gminę wynikająca z ustawy o ochronie przeciwpożarowej, w szczególności:
- przygotowywanie informacji związanych z wykonywaniem zadań w zakresie ochrony przeciwpożarowej na terenie gminy dla uprawnionych organów,
- koordynacja funkcjonowania krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na obszarze gminy,
- wyliczanie ekwiwalentu pieniężnego dla członków Ochotniczych Straży Pożarnych uczestniczących w działaniach ratowniczych lub szkoleniach pożarniczych organizowanych przez Państwową Straż Pożarną,
- ubezpieczanie członków OSP i Młodzieżowych Drużyn Harcerskich,
- przygotowywanie skierowań na badania lekarskie dla członków OSP i Młodzieżowych Drużyn Harcerskich oraz kontrolowanie terminu ważności tych badań.
f) koordynacja działań związanych z zapewnieniem zasobów wody do gaszenia pożarów,
g) koordynacja działań związanych z zapewnieniem środków transportu do akcji ratowniczych i ćwiczeń,
2. Nadzorowanie działalności ochotniczych straży pożarnych działających na terenie Gminy w tym:
a) prowadzenie ewidencji samochodów pożarniczych, motopomp i innego sprzętu przeciwpożarowego,
b) prowadzenie kart drogowych związanych z zakupem paliwa do samochodów strażackich i motopomp.
W ZAKRESIE GOSPODAROWANIA ODPADAMI KOMUNALNYMI:
- Prowadzenie spraw związanych z wdrożeniem i funkcjonowaniem systemu odbierania odpadów komunalnych na terenie Gminy Domaszowice.
- Opracowywanie projektów uchwał i aktów prawa miejscowego wymaganych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz ich stała weryfikacja.
- Współudział w przygotowywaniu i prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych.
- Przygotowywanie i przedkładanie odpowiednim organom przewidzianych prawem sprawozdań i informacji dot. Gospodarowania odpadami komunalnymi.
- Kontrolowanie realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa dotyczących funkcjonowania systemu odbiorów odpadów komunalnych oraz regulaminu utrzymania w czystości i porządku na terenie Gminy Domaszowice.
- Współpraca z organami administracji publicznej, organami ochrony środowiska oraz innymi w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi.
- Planowanie i inicjowanie działań służących ochronie środowiska
w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach wynikających z ustawy o utrzymaniu w czystości i porządku w gminie.
- Przygotowywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie gminy.
- Kampania informacyjna dotycząca gospodarki odpadami.
- Realizacja innych zadań i działań wynikających z przepisów prawa lub doraźnej potrzeby związanej z funkcjonowaniem systemu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych.
W ZAKRESIE OCHRONY PRZYRODY, LEŚNICTWA:
1. Prawidłowa realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie przyrodyw tym:
- przyjmowanie wniosków i przygotowywanie projektów decyzji na wycięcie drzew i krzewów,
- lustracja terenowa celem zakwalifikowania drzew i krzewów do wycinki,
- nadzorowanie i zlecenie działań w związku z wycinką drzew i krzewów na terenie należącym do Gminy Domaszowice,
- naliczanie opłat za usunięcie drzew lub krzewów,
- naliczanie kar pieniężnych za wycinkę drzew lub krzewów bez wymaganego zezwolenia oraz za zniszczenia.
2. Prowadzenie ewidencji pomników przyrody, cennych zadrzewień przydrożnych:
- lustracja pomników przyrody i ich oznakowanie,
- przygotowywanie projektów uchwał w sprawie uznania drzewa, głazu narzutowego za pomnik przyrody lub zniesienia pomnika przyrody.
- przygotowywanie wniosków w sprawie pozyskania środków finansowych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na ochronę cennych zakrzewień przydrożnych znajdujących się na terenie Gminy.
3. Tworzenie i utrzymywanie terenów zieleni na terenie Gminy.
4. Prawidłowa realizacja zadań nałożonych na gminę wynikająca z ustawy o lasach, tj. prowadzenie całości spraw związanych z gospodarką leśną w tym nadzór nad lasami stanowiącymi własność komunalną gminy.
5. Sporządzanie sprawozdań, zestawień i informacji nałożonych na Gminę wynikających z ustaw o ochronie przyrody, ustawy o lasach oraz ustawy Prawa łowieckiego oraz aktów wykonawczych do tych ustaw.
6. Warunki pracy na stanowisku:
1) praca na pełny etat,
2) miejsce pracy: Urząd Gminy Domaszowice, ul. Główna 26, 46-146 Domaszowice (budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim),
3) praca w godzinach od 7:30 do 15:30 od poniedziałku do piątku (wg stanu na dzień ogłoszenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze),
4) praca przy monitorze komputerowym powyżej 4 godzin dziennie,
5) wynagrodzenie ustalane zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych ( t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1960) oraz Regulaminem wynagradzania pracowników Urzędu Gminy Domaszowice,
6) wynagrodzenie wypłacane w rozliczeniu miesięcznym.
7. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych
Informacja wynikająca z art. 13 ust. 2 pkt 4b ustawy o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1282 z późn. zm.) – w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia ( tj. czerwcu 2022 r.) wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Domaszowice w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł powyżej 6%.
8. Wymagane dokumenty:
- życiorys (CV) z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej,
- list motywacyjny,
- kserokopie świadectw pracy, bądź innych dokumentów potwierdzających staż pracy,
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- własnoręcznie podpisane oświadczenia:
- „Oświadczam, że nie byłem/am prawomocnie skazany/a za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.”
- „Oświadczam, że posiadam pełną zdolność do czynności prawnych i korzystam z pełni praw publicznych.”
- „Oświadczenie, że posiadam nieposzlakowaną opinię.”
- „Oświadczam, że mój stan zdrowia pozwala na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym.”
- „Oświadczam, że zapoznałem/-am się z klauzulą informacyjną oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zawartych w dokumentach aplikacyjnych w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego.”
7) kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku gdy kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych,
8) inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
9. Miejsce i termin złożenia dokumentów:
Wymagane dokumenty należy składać osobiście lub przesłać pocztą w zamkniętych kopertach z podanym imieniem, nazwiskiem i adresem zwrotnym kandydata do Urzędu Gminy Domaszowice, ul. Główna 26, 46-146 Domaszowice, pokój nr 1 (sekretariat) z dopiskiem „Nabór na stanowisko ds. ochrony przyrody, ochrony środowiska i leśnictwa ” w terminie do 27.07.2022 r. do godz. 15.30. Za termin złożenia dokumentów przesłanych drogą pocztową uważa się datę ich wpływu do sekretariatu Urzędu Gminy.
Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po określonym wyżej terminie, nie będą rozpatrywane.
Bliższych informacji udziela: Anna Opala tel. 77 410 82 50 wew. 105
10. Dodatkowe informacje:
1.Termin rozpoczęcia pracy na w/w stanowisku 03.10.2022 r.
2.Dokumenty: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781 z późn. zm.) oraz z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530).
3. O stanowisko mogą ubiegać się poza obywatelami polskimi, również obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
4. Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną poinformowani telefonicznie o terminie dalszej rekrutacji.
5. W życiorysie (CV) należy podać numer telefonu lub adres e-mailowy w celu umożliwienia powiadomienia o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
6. Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Domaszowice www.bip.domaszowice.pl oraz na tablicy informacyjnej i stronie internetowej Urzędu www.domaszowice.pl.
7. Kandydatowi nie przysługuje roszczenie o nawiązanie stosunku pracy w Urzędzie Gminy Domaszowice.
8. Wyłoniony kandydat, zobowiązany jest przed zawarciem umowy o pracę dostarczyć informację o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego.
9. Dokumenty aplikacyjne nie będą odsyłane, po zakończeniu procedury naboru.
10. Ogłaszający nabór zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania.
KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA REKRUTACJI |
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
- Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Domaszowice, wykonujący czynności i zadania wynikające z przepisów prawa z którym można skontaktować się pisemnie - kierując korespondencję na adres ul. Główna 26, 46-146 Domaszowice.
- DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH: Pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania danych osobowych, a także przysługujących uprawnień, może Pani/Pan kierować do Inspektora Ochrony Danych pisemnie na ADRES SIEDZIBY Administratora, jak również pod numerem telefonu: 887818800 lub poprzez e-mail: iod@domaszowice.pl
- CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA: Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego zgodnie z art. 22 1 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. 2019 poz. 1040 ze zm.), a także w zakresie wypełniania obowiązków prawnych ciążących na administratorze na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, jak również w celu ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub w celu obrony przed roszczeniami - art. 6 ust. 1 lit. b, c oraz f RODO.
- ODBIORCY DANYCH: Odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty przetwarzające uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz zaufane podmioty (przetwarzające dane) współpracujące z Administratorem w zakresie niezbędnym dla prawidłowego wykonania procesu rekrutacyjnego.
- OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH: Dane zgromadzone w procesach rekrutacyjnych będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt. 3 oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- PRAWA PODMIOTÓW DANYCH: Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia (jeśli zachodzi jedna z okoliczności wskazanych w art. 17 ust. 1 RODO i jeżeli przetwarzanie danych osobowych nie jest niezbędne w zakresie wskazanym w art. 17 ust. 3 RODO), ograniczenia przetwarzania (w przypadkach wskazanych w art. 18 ust. 1 RODO), prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody) w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Wszystkie wymienione prawa wymagają pisemnej formy.
- PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO: Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani/Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia. Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), Adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, Telefon: 22 531 03 00.
- ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH: Dane pochodzą od osób których dane dotyczą.
- INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH: Podanie danych zawartych w dokumentach rekrutacyjnych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem umożliwiającym ubieganie się o przyjęcie kandydata do pracy. Nie podanie danych spowoduje brak możliwości rozpatrzenia oferty kandydata złożonej w procesie rekrutacji.
- PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ: Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
- INFORMACJE O ZAUTOMATYZOWANYM PODEJMOWANIU DECYZJI, W TYM O PROFILOWANIU: Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
Wójt Gminy Domaszowice
/-/ Urszula Medyk